sobota 24. května 2014

Nesnáším loučení



Kdo si nikdy nevyzkoušel, jaké to je, loučit se na půl roku, nedovede si to představit.  Krk se vám sešněruje tak, že polknutí je otázka hrubé síly, všichni vám volají a říkají věci, při kterých chcete nahlas vzlykat a to, že se nepřivážete k nejbližšímu stromu a vrčením nezaháníte kohokoliv, kdo by vás chtěl odvézt na letiště, je jen hluboce vštípenou výchovou. No a když vám před posledním stanovištěm předletové kontroly partner předá plyšového psa s prstenem na krku a po deseti letech vás požádá o ruku, je to scéna jak z Hollywoodu. Jediným rozdílem budiž to, že filmové představitelky šťastně požádaných žen z nějakého neznámého důvodu vypadají i při breku půvabně. To můj vzhled vyvolal soucitné dotazy hned dvou pracovnic pasové kontroly (kam až jedete? Do Finskááááá.. A na jak dlouho? Na půl rokůůůů... To uteče, nebojte se!).




Při vzlétnutí jsem hleděla na mizející Prahu (tedy předpokládám, že ten shluk světel byl Praha) a využívala panujícího šera k dalšímu ronění krokodýlích slz. Když rozsvítili, byla jsem v cajku. Veškeré pokusy o konverzaci vedle sedícího mladého Fina jsem zmrazila nekompromisním leskem zirkonu na mém zásnubním prstenu a pak už jen čekala, až éterické letušky roznesou svačinu. No, neříkám, že jsem hlášení v angličtině rozuměla všechno, ale slůvka „lassagne“ a „accept VISA“  mi zkazily radost. Žaludek mi hrál prostestsong až do přistání. A tak jsem svoji finskou misi začala hladová.

Žádné komentáře:

Okomentovat